onsdag 1 oktober 2008

Dags att förbättra servicen SL?

Det är en sak jag funderat på ett tag (ungefär varje gång tunnelbarnan är lika trång som en äggfabrik med frigående höns), som berör ämnet SL och service.

De flesta av er kollektivtrafik åkare har kanske lagt märke till att SL försöker förbättra servicen genom att ställa ut snubbar vid ett blått bord som ska svara på de frågor resenärerna kan tänkas ha. Detta i syfte att förbättra sin image. Jättefint och bra även om jag undrar om dessa snubbar verkligen får några frågor. Det finns dock ett stort misstag SL missat totalt;

SURA chafförer vid tågförseningar. Senast igår, när jag var påväg från Centralen till Skanstull, tåget var trångt och möjligtvis försenat. När vi alla står och försöker komma på tåget hör man lokföraren (argt);

"Det är fullt, det är fullt, fattar ni trögt, det är fullt" (fritt citerat ur minnet)

Det är en sak jag inte förstår i sammanhanget. Varför i hela friden stressar lokföraren så att han blir otrevlig??? Det är ofta det händer. Varje gång det är fullt låter föraren sur. Som om det var han som stod och trängdes med alla andra och trängdes och inte hade flera kvadratmeter för sig själv. Som om det var vårt fel att tåget är försenat.

Nej, skärpning SL. Dags att utbilda era lokförare i vanligt folkvett.

xxx. Sara

2 kommentarer:

Josef sa...

gäller likväl spärrfolket och busschaufförerna. Så bitska och sura de kan vara! Bra image för SL? Nej, sl's ansikte är fult som russin

Sara sa...

ha, ha... tyvärr är det sant, lite typiskt statligt tycker jag. Saknar helt service känsla.